Kennel Cheekcharms

Alla inlägg under mars 2008

Idag ska vi trotsa vädret och gå en riktig långpromenad ,trots det eviga regnandet. Har varit mycket att göra efter Utställningen med Bokföringen , Men nu är det Klart så himla skönt!!  Crille har åkt till Kina och jobbat så jag är solo allena med Hundarna ska ringa Anette nu och höra om hon ska dra på regnkläder och stövlar och hänga med Vi Hörs

Linda Malmstedt hade fångat ett uttryck på Maja !

Jag blir så glad när jag får kort (är så himla dålig på att ta dom själv)

Sov Gott

Tack så mycket för alla gratulationer till Mollys

Resultat på Utställningen igår, ha en bra kväll !

Ikväll är vi glada, Molly har tagit sitt första Cert idag .Så efterlängtat!!

Hon vann Öppenklassen med CK sedan tredje Bästa Tik med CERT!

Mollys Kritik :Helhetsintryck Utmärkt.  Uttrycksfullt kraftigt prop. huvud markerad manke bra rygg och kors.Kraftig benstomme bra skulderläge bra vinklar bak parallella jämna vägvinnande steg.Bra päls bra temperament och arbetslust välsvisad

 Maja fick en etta och blev fyra i Juniorklassen, vi är Jättenöjda med den placeringen.Hon var gladare än förra Utställningen och det är jag så stolt över

Kram alla vänner



Nu är Maja och Molly färdigtrimmade skall bara badas imorgon


Ha en trevlig Helg alla mina vänner Så hörs vi

Maja var egentligen helt oplanerad, vi hade länge varit sugen på en Black  Tan tik.Genom att jag har haft Cocker tidigare så har dom alltid legat mig varmt om hjärtat. Vi träffade Majas syster Marie på en Utställning i September och jag blev kär ! Vi blev hembjudna på fika till Stina och Janne och sen var det klart! En ny Cocker hade inträtt i vårat liv ,lilla underbara Maja. Hon är som en liten Chokladbit ,så glad och så  mycket livsglädje .Efter ett litet tag så fann hon sig väl tillrätta i Flocken och nu är dom jättetajta .Ligger i samma korg som en liten ormgrop, Mer om Maja kommer.....  Nedan en bild när Henke och jag hämtade henne

Ovido - Quiz & Flashcards