Kennel Cheekcharms

Alla inlägg under april 2008

Ja då har jag haft min första kväll som Instruktör i Vardagslydnad.

Det kändes faktiskt helt ok, Agnetha var en riktig stöttepelare med all sin kunskap.

Mina hundar är helt fantastiska och världens sötaste, tänk när dom leker jagis här ute på baksidan springer runt,runt ock in en sväng och ut igen,man kan skratta ihjäl sig åt dom. Livet är liksom väldigt enkelt för dom.



Tag vara på varje minut, det är det som är livet


Kram

Herregud vad veckorna springer iväg.... Ikväll blev det vårkänning på promenaden, fåglarna kvittrar ikapp, Imorgon kväll börjar Lydnadskursen som Agneta och jag ska hålla i, det blir spännande....

Ondsdag åker jag ner till Henke, det blir mysigt att träffa honom igen.

Nu börjar snart Sommarutställningarna det ser vi fram emot att anmäla våra små Tjejer på.


Ha en bra kväll Kram  


"Liten MollyPolly"

Onsdag kväll stack Crille jag och hundarna upp till stugan i Gräftåvallen, det har varit växlande väder .Tyvärr så har det varit mer snö än sol !

Men det har varit jätteskönt ändå, och Vovvarna stortrivs däruppe

kan springa som dom vill. På Lördagkväll blev dom badade alla tre ( det var väl mindre roligt då) Ha en bra kväll så hörs vi

Nu har Klas åkt hem till Bjärme och sin familj.

Han blev naturligtvis jätteglad att träffa dom .Så nu är allt

som vanligt här hemma i Flocken. Har bara varit ute en liten sväng idag

för det har spöregnat hela dagen.

Imorgon får vi hoppas på lite sol. Skriv gärna en liten kommentar ni som kommer in och tassar runt lite  God Natt alla vänner

Oh nu längtar jag till sommaren och den här bilden älskar jag,

Hoppas det gått bra när du flyttat alla grejer Henke

Hörs sen Kram

Från och med idag har våra hundar följande "alias"

Maja = Kommisarie Black

Molly = Pink Panther

Alice = Kommandoran (Från Emil)

För tillfället har vi en gästartist

Klas = Sheriffen av Nottingham

Morgonen började med att Crille tillsammans med Kommisarie Black

och Sheriffen blev utkallade på ett spaningsuppdrag i Nackstaområdet. 09.00 utgick patrullen från Tegelbruksgatan, snart uppstod problem, Sheriffen stötte på en gammal Banditpolare i form av Dalmatinern X. en mindre konflikt uppstod, men Kommisarie Black löste Situationen med bravur. Kommisarie Black har nu dammsugit varenda kvadratcentimeter, utan misstänkt material.Sheriffen har dessutom markerat området! Väl framme i Nackstaområdet fick Kommisarie Black ett nytt uppdrag, hon anropade då högkvarteret och begärde förstärkning. Inom fem minuter anlände Kommandoran och Pink Panther  i en röd helikopter SAAB. Efter kort avlämning lämnade Kommisarie Black brottsområdet. Kommandoran och Pink Panther vidtog nya undersökningar ,Sheriffens markeringar bidrog dock till försvårande omständigheter,och beslut fattades om att söka alternativa vägar.Efter 45 min noggrant genomsökande av området och hemkomst till basen konstaterades det att det med största sannolikhet var falskt alarm.Sheriffen, Kommisarie Black ,Kommandoran och Pink Panther samlades för ett kort uppföljningsmöte intog Dryck och mat och återgick till beredskapFortsättning följer .......

Halloj  nu är "kusinen från landet" på besök hos oss.

Det är min brors Boxer Klas  som skall bo hos oss tills på Måndag,

Det funkar jättebra med tjejerna,

Ha en bra helg (Lycka till med flytten Henke, blir så spännande

att komma ner och få se sen)


Kram

Hundarna har precis varit ute på Långsväng med Crille,

Själv är jag "tok"förkyld.

Till veckan börjar jag Viltspårkurs med Molly, som skall avslutas med Anlagsprov, Vi skall och träna Alice och Maja hemma och göra Anlagsprovet på dom också tänkte vi. Målet är att alla tre ska få sitt Viltspårchampionat

Ha en bra kväll



Ovido - Quiz & Flashcards