Kennel Cheekcharms

Alla inlägg under maj 2008

Nu är Molly färdig inför helgens utställningar, skall bara badas på Fredag

Kram

Har jobbat i två dagar nu och prata om korvstoppning i huvudet! Fast jättekul att komma igång igen. Igår hade jag Vardagslydnadskursen och det gick jättebra, alla verkade nöjda och dom har blivit duktiga.

Nu gäller det att sätta igåmg med trimning inför helgens Utställningar

Ha en bra kväll Kram

Halloj  igår kväll fick hundarna springa lösa i skogen och herregud vad dom hade skoj. Det var nog nån vecka sen dom sprang lös sist. Idag blir det en Långprommis, tyvärr fortfarande kallt ute.

Nedan bild på Henke ,tyckte han var så fin så jag ville visa den

Hej alla vänner, Idag kom ett blomsterbud med jätte fina blommor

från Lina med familj med lyckönskningar till nya jobbet! Herregud så glad jag blev helt fantastiskt att få Blombud !


Kram så hörs vi

Ikväll ska vi SSRK ha möte med Sundsvalls Brukshundsklubb !

Vi kommer kanske äntligen att få en lokal att hålla till i och använda deras mark.  Tänk att kunna erbjuda våra Kursdeltagare att kunna gå på toaletten när dom är på Kurs hos oss, Det är Lyx!

Ja vi kan hoppas på att det blir verklighet ikväll.

Annars så har tiden som gått varit som vanligt med hundarna, Nästa Helg är det Utställning både Lördag och Söndag, det blir skoj.

På Måndag börjar jag jobba igen, Skönt

Ha en bra kväll så hörs vi

Vi har varit hos Majas gammelmatte idag och Maja har blivit trimmad och fin

Det var inte vad jag planerat när vi for, men så härligt att få hjälp.


Ha en bra kväll så hörs vi

Ikväll på Lydnadskursen så tränade vi Inkallning, jag hade en och en hund så vi bara skulle se om det funkade när dom var själva. Gick bra ,men ! en hund stack iväg,sprang och sprang och långt ,verkade vilsen också.Jag blev så skraj att vi inte skulle få tag på den. Det var inte kul ! Till slut så kom den till sin Husse Tack och Lov .

Ha en bra kväll God Natt

Långpromenad, sol, krattning ,ett glas vin på altanen när solen går ner,

Livet kan vara sämre...


Kram Vi hörs

Ovido - Quiz & Flashcards